fredag 28 mars 2014

Vara på Kurs - kan det vara roligt?

Vi är många - flera hundra som är på kurs tillsammans! Amerikanare, Australiensare, Araber, Asiater och Europeér - alla är vi här för att vi bär på drömmen att betyda något för att Guds rike ska växa. Hela dagarna sitter vi i olika seminarier för att lära mer och på kvällarna blir det samtal. Man utbyter erfarenheter, planerar projekt eller bara njuter av att få möta "syskon i Guds familj" från hela världen, som dessutom jobbar med liknande saker.

Jag är alltså på "kurs" och börjar närma mig slutet på första delen av min resa. Flera av våra partner är också med på kursen och några nya bekantskaper har jag suttit ner med och planerat insatser för framtiden. Det känns väldigt roligt!
Kursen hålls på en fantastisk anläggning utanför Chiang Mai i norra Thailand. Anläggningen är som en blandning av botanisk trädgård, Zoo och hotell. Det är så stort område så att deltagarna blir körda ut till de olika seminariehallarna, i små tåg. Det känns som om man är på Disneyland eller något i den stilen.

I morgon bitti klockan fem, får jag ett frukostpaket levererat till mitt rum och sedan bär det av till flyplatsen här i Chiang Mai, för vidare transport till Suvarnabhumi flyplats, i Bangkok. Om allt har fungerat ska jag möta pastor Tommy
Wallin där, och vi ska tillsammans åka till Laos.
Jag hoppas han står där vid gaten, för flyget till Vientiane, i morgon….

Paul Waern
ICBI


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar